Carbonell, P y Rodríguez A.I.. (2006). "The influence of organizacional control on innovation speed", 35th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Atenas, Grecia
Carbonell, P y Rodríguez A.I.. (2006). "The impact of strategic factors on new product developmente speed: the moderating role of perceived technological uncertainty", 34th Annual ASAC Conference, Banff, Alberta, Canadá
Carbonell, P y Rodríguez A.I.. (2006). "The effect of top management support, clarity of goals and emphasis on speed for accelerating new product development. A contingency study", XVI Congreso Nacional de ACEDE, Valencia
Carbonell, P; Pujari D. y Rodríguez A.I.. (2006). "Approaches to customer involvement in new service development an exploratory analysis", 35th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Atenas (Grecia)
Carbonell, P; Pujari D. y Rodríguez A.I.. (2006). "Impact of customer involvement on new service success: an empirical investigation", PDMA Research Forum, Atlanta (EEUU)
López, I.; Ruiz, S. y Munuera J.L.. (2006). "Los valores del consumidor como determinantes del consumo de productos ecológicos en Europa", XVIII Encuentros de Profesores Universitarios de Marketing, Almería
Molina, F.J.; Munuera, J.L. y García, D.. (2006). "Los efectos de las barreras internas a la innovación y la actitud innovadora en la estrategia de crecimiento y en los resultados de las pymes", XVIII Encuentros de Profesores Universitarios de Marketing, Almería, Septiembre
Molina, F.J.; Munuera, J.L. y Hultink, E.J.. (2006). "The role of firm innovativeness and internal barriers of innovation on firm strategies followed by SMEs", 13th EIASM International Product Development Management Conference, Milan, Italy
P. Carbonell y A.I. Rodríguez. (2006). "The impact of market characteristics and innovation speed on perceptions of positional advantage and new product performance", International Journal of Research in Marketing, vol. 23, nº 1, 1-12.
Pemartín, M. y Munuera J.L.. (2006). "Beneficios de la Colaboración con Proveedores y Clientes para la Innovación de Productos", XVIII Encuentros de Profesores Universitarios de Marketing, Almería
Pemartín, M., Munuera J.L. y Molina, F.J.. (2006). "La Innovación de Productos a través de la Colaboración con Proveedores, Clientes y Otros Agentes", I Congreso Ibérico de Innovación, Mérida
Pemartín, M.; Munuera, J.L. y Ruiz, S.. (2006). "The Antecedents of Ethical Purchase Behavior: An applicationa to the purchase of organic products", 35th EMAC Conference, Atenas (Grecia)
Rodríguez, J.; Rodríguez, A.I.. (2006). "Order, positioning, scope and outcomes of market entry", 35 th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Atenas, Grecia
Rodríguez, J.; Rodríguez, A.I. y Gutiérrez, J.. (2006). "El análisis de la estrategia de pionero en el marco de la estructura de recursos empresariales", 10º Congreso de Economía Regional de Castilla y león, Valladolid